Херсон та регіон, який часто називають Тавридою, не лише один із найбільших в Україні. На теренах Херсонщини режисери шукали натуру для своїх зйомок. Не має значення, про що були фільми. Більш значущим було інше. У Херсоні та його околицях можна було знайти пристойні приклади містобудування, зелені простори та, звичайно, море. На Херсонщині, частина якої виходить до моря, знімали навіть пустелю. Більше на kherson.in.ua.
Детективна кіноісторія на вулицях Херсону
У фільмі “П’ять хвилин страху”, знятому в 1985 році з того, що дорогою на рибалку Леонід Каретников виявляє біля узбіччя траси тіло невідомого. У той же момент він зауважує, як від місця події, набираючи швидкість, швидко від’їжджає автомобіль “Волга”. Поки рибалок викликав міліцію, тіло дивним чином зникло.
З 58-ї хвилини спостережливі глядачі, знайомі з Херсоном, бачать на екрані багато планів його вулиць: Кірова, 40 років Жовтня, Карла Марка. Цікавим фактом є те, що вулицям південноукраїнського міста випала можливість виступити в ролі ленінградських.
Для реалізації на кіноекрані художнього задуму книги письменника С. Висоцького “Анонімний замовник” режисер Андрій Ладинін обрав також Гідропарк. Крім того, багато херсонців знялися у масових сценах. В один зі знімальних днів у кінотеатрі “Комінтерн” відбулася зустріч учасників створення картини з глядачами.

“День ангела”: героїчне судно й зіркові виконавці
То був третій фільм Станіслава Говорухіна, режисера Одеської кіностудії. У листопаді 1967 року кіношний “десант”, що прибув на пароплаві “Крим”, висадився у Херсоні. Йшли зйомки фільму “День ангела”, у яких судну було відведено роль пароплава “Цесаревич”.
… 24 червня 1941 року екіпаж цивільного корабля “Крим” не знав, що майже через три десятки років їх судно стане персонажем кінодрами про події, що мали місце в царській Росії.
Того червневого дня на Одеському судноремонтному заводі № 1 корабель посилили зенітними та кулеметами різної потужності. “Крим” мали небезпечні милі шляхи Чорним морем до Одеси й назад.
Вже 9 липня «Крим» став під навантаження. З Одеси евакуювали цінне майно. У першому ж бойовому рейсі артилеристи та кулеметники теплохода збили фашистський літак.
Відбиваючи безперервні атаки бомбардувальників та пікірувальників, «Крим» доставляв до Одеси боєприпаси, а на зворотному шляху – поранених у кавказькі порти.
Двадцять другого вересня, повертаючись вкотре з Одеси із трьома тисячами поранених на борту, “Крим” підірвався на міні вже майже біля суші. Самим сумним було те, що міна була частиною радянської огорожі.
Отримавши серйозні пошкодження, судно сіло на ґрунт, його з величезними зусиллями розвантажили; був змушений його покинути. Сам “Крим” залишився у притопленому стані на мілководді.
Коли військові дії на Чорному морі закінчилися, “Криму” дали друге життя, але спочатку він служив як гуртожиток для робітників Судноремонтного заводу, оскільки житлового фонду не вистачало.
У 1957 році пароплав ґрунтовно модернізували й лайнер-ветеран вирушив знову в дорогу. Його екіпажу було надано почесну місію – доставити до Одеси учасників та гостей 6-го Всесвітнього фестивалю молоді та студентів. А 1968 року з лайнера зійшов у Херсоні гурт, який знімав фільм “День ангела”, хоча основною натурою було море, а не саме місто.
“Криму” пощастило знятися в одному ансамблі з видатними акторами Миколою Крючковим (старший помічник на судні) та Іваном Переверзєвим (капітан), Наталією Фатєєвою (Симона Валері) та легендарним Борисом Андрєєвим (купець Гризлов).
Наприкінці зазначимо, що привабливість Херсона як знімального майданчика не обмежилася двома стрічками. Тут знімали такі фільми, як “Стоянка три години”, “Мисливець за караванами” та багато інших. безпосередніми дійовими особами стали готель, кінотеатр “Україна”, набережна вздовж проспекту Ушакова і багато інших локацій.